아메리칸 조크

아메리칸 조크 - 결혼은 내가 더 잘했잖아

양치석 2024. 2. 11. 06:00

My wife and I were comparing notes the other day.

"I have a higher IQ, did better on my SATs, and make more money than you," she pointed out.

"Yeah, but when you step back and look at the big picture, I’m still ahead," I said.

She looked mystified. "How do you figure?"
"I married better," I replied.


며칠 전 아내와 나는 서로의 생각을 말하고 있었다.

"난 아이큐가 더 높고, 대학수능시험에서 더 잘했어, 그리고 당신보다 더 많은 돈을 벌어," 하고 아내가 지적하였다.

"그래, 하지만 당신이 뒤로 물러서서 거시적으로 바라보면, 내가 아직 앞서고 있어," 하고 내가 말했다.

아내는 어리둥절해 보였다. "왜 그렇게 생각해?"
"내가 결혼을 더 잘했잖아," 하고 내가 대답하였다.

[참고]
* SAT ☞ Scholastic Aptitude Test, 대학수능시험
* look at the big picture ☞ 거시적으로 보다
* "How do you figure?" ☞ "왜 그렇게 생각해?"

728x90