아메리칸 조크

아메리칸 조크 - 이 테크닉을 집에서는 시도하지 마세요

양치석 2014. 11. 21. 08:54

An efficiency expert concluded his lecture with a note of caution. "Don't try these techniques at home."

"Why not?" asked somebody from the audience.

"I watched my wife's routine at breakfast for years," the expert explained. "She made lots of trips between the fridge, stove, table and cabinets, often carrying a single item at a time. One day I told her, 'You're wasting too much time. Why don't you try carrying several things at once?'"

"Did it save time?" the guy in the audience asked.

"Actually, yes," replied the expert. "It used to take her 20 minutes to make breakfast. Now I do it in ten."



어느 능률 향상 전문가가 "이 테크닉은 집에서는 시도하지 마세요."라고 주의 사항을 전하면서 강의를 종결했다.

"왜 안돼죠?" 하고 수강자들 중 누군가가 물었다.

"제가 수년동안 아내가 아침식사 준비라는 반복된 일을 하는 걸 지켜보았습니다, " 하고 그 전문가가 설명했다. "아내는 냉장고, 가스레인지, 식탁, 찬장 사이를 수없이 왔다갔다 하면서 한 번에 한 가지씩을 옮길 때가 많았습니다. 어느날 제가 아내에게 '당신은 시간을 너무 낭비하고 있어. 왜 한 번에 여러개를 옮기려고 하지 않느냐'고 말했죠."

"시간이 절약되던가요?" 하고 그 수강 남자가 물었다.

"정말, 그랬습니다," 하고 그 전문가가 대답했다. "아내가 아침 식사 준비할때는 20분이 걸리곤 했는데, 이제는 제가 10분 만에 하고 있습니다."

728x90