아메리칸 조크

아메리칸 조크 - 출근은 늦게 하고 퇴근은 일찍 해

양치석 2024. 1. 22. 06:00

There is one Very Serious Law Firm. All staff comes to work at 6am and leaves around 11pm.

Suddenly, one guy started his day at 9am. All the lawyers exchanged looks.
That evening he left at 6pm, and again all the lawyers exchanged looks.

Next day is the same story, and the day after is the same story.

Finally, they come to this rebel to explain the rules.
He listened, kept quiet for a while and said, ”Excuse me guys, I am on vacation.”


아주 일이 많은 어느 법률사무소가 있었다. 모든 직원이 아침 6시에 출근하고 밤 11시에 퇴근했다.

갑자기, 한 사람이 아침 9시에 일하기 시작하였다. 모든 변호사들이 시선을 주고받았다.
그날 저녁에 그는 오후 6시에 자리를 떴다, 이번에도 모든 변호사들이 시선을 주고받았다.br>
다음 날도 같은 일이 벌어졌다, 그러고 그다음 날에도 같은 일이 벌어졌다.

드디어 그들은 규칙을 설명해 주기 위하여 이 반항자에게 왔다.
그는 귀를 기울이고 잠시 조용히 들었다, 그러고 말했다, "미안하지만, 여러분, 나는 휴가 중입니다."

728x90