아메리칸 조크

아메리칸 조크 - 자물쇠 번호가 생각나지 않아

양치석 2023. 12. 17. 06:00

The temporary Sunday School teacher was struggling to open a combination lock on the supply cabinet.
She had been told the combination, but couldn't quite remember it.

She went to the pastor's study and asked for help. The pastor came into the room and began to turn the dial.

After the first two numbers he paused and stared blankly for a moment. Finally he looked serenely heavenward and his lips moved silently.

Then he looked back at the lock, and quickly turned to the final number, and opened the lock.

The teacher was amazed. "I'm in awe at your faith, pastor," she said.

"It's really nothing," he answered. "The number is on a piece of tape on the ceiling."


임시 주일 학교 선생이 소모품 캐비닛의 다이얼 자물쇠를 열려고 애쓰고 있었다.
그녀는 조합 번호를 들었으나, 정확하게 기억나지 않았다.

그녀는 목사의 서재로 가서 도움을 청했다. 목사가 방으로 와서 다이얼을 돌리기 시작하였다.

그는 첫 번호 두 개를 돌린 후, 멈추고 잠시 멍하게 바라보았다. 드디어 그는 차분하게 위를 바라보았다, 그러고 그의 입술이 소리 없이 움직였다.

그러고 다시 자물쇠를 바라보고, 마지막 번호를 재빨리 돌렸다, 그리고 자물쇠를 열었다.

선생은 놀랐다, "저는 목사님의 믿음에 감탄했습니다, " 하고 그녀가 말했다.

"사실 그건 아무것도 아닙니다," 하고 목사가 대답하였다, "그 숫자가 천장에 붙어있는 테이프 조각에 적혀 있습니다."

728x90