아메리칸 조크

아메리칸 조크 - 철도 넓이가 4피트 8.5인치인 이유

양치석 2023. 5. 29. 06:00

Bureaucracies and old standards never die.
The US Standard railroad gauge (distance between the rails) is 4 feet, 8.5 inches. That's an exceedingly odd number.

Why was that gauge used?
Because that's the way they built them in England, and the US railroads were built by English expatriates.

Why did the English people build them like that?
Because the first rail lines were built by the same people who built the pre-railroad tramways, and that's the gauge they used.

Why did "they" use that gauge then?
Because the people who built the tramways used the same jigs and tools that they used for building wagons, which used that wheel spacing.

Okay! Why did the wagons use that odd wheel spacing?
Well, if they tried to use any other spacing the wagons would break on some of the old, long distance roads, because that's the spacing of the old wheel ruts.

So who built these old rutted roads?
The first long distance roads in Europe were built by Imperial Rome for the benefit of their legions. The roads have been used ever since.

And the ruts?
The initial ruts, which everyone else had to match for fear of destroying their wagons, were first made by Roman war chariots.
Since the chariots were made for or by Imperial Rome they were all alike in the matter of wheel spacing. Thus, we have the answer to the original questions.

The United States standard railroad gauge of 4 feet, 8.5 inches derives from the original specification for an Imperial Roman army war chariot.
Specifications and Bureaucracies live forever!

So, the next time you are handed a specification and wonder what horse's ass came up with it, you may be exactly right.
Because the Imperial Roman chariots were made to be just wide enough to accommodate the back-ends of two war horses.


관료주의와 옛 표준은 결코 죽지 않는다.
미국 표준 철도 규격(선로 사이의 거리)은 4피트 8.5인치이다. 그건 아주 괴상한 숫자다.

왜 그런 규격이 사용되었나?
왜냐하면, 그것이 영국에서 철도를 건설하는 방식이고, 그리고 미국 철도는 영국 거주자들에 의하여 건설되었기 때문이다.

왜 영국 사람들은 철도를 그렇게 건설하였나?
왜냐하면, 첫 철로가 철도 이전의 마차 궤도를 건설하던 사람들에 의하여 건설되었고, 그건 그들이 사용한 규격이었기 때문이다.

그렇다면 왜 그들은 그 규격을 사용하였나?
왜냐하면, 전차 선로를 건설한 사람들이 마차 궤도에 사용되었던 것과 같은 도구들을 사용하였기 때문인데, 그 도구들은 그 바퀴 간격을 사용하였다.

그렇다! 마차 궤도들은 왜 그 이상한 바퀴 간격을 사용하였을까?
그건, 만약 그들이 다른 간격을 사용하였다면 마차가 옛날의 긴 길을 파괴하였을 것이다, 왜냐하면 그것이 옛 바퀴 홈의 간격이었기 때문이다.

그러니 누가 왜 이러한 옛 홈이 파인 길을 건설하였는가?
유럽에 있는 첫 장거리 길들은 로마 제국이 그들의 부대를 위하여 건설하였다. 그 길들은 그 후 계속 사용되고 있는 것이다.

그리고 그 홈들은?
초기의 홈들은 로마의 전차(戰車)에 의하여 만들어졌는데, 다른 사람들은 그들의 마차가 파괴될까 봐 거기에 맞춰야 했던 것이다.
전차가 로마 제국에 의하여 만들어졌기에, 전차들은 모두 바퀴 간격에 관해서는 똑같았다. 그렇기 때문에, 우리들은 원래의 질문에 대한 답을 갖게 된 것이다.

4피트 8.5인치의 미국 표준 철도 규격은 로마 제국 전차의 원래 규격에서 나온 것이다.
규격과 관료주의는 영원히 살아있다!

그래서, 여러분이 규격을 알게 되고, 그 규격이 말의 엉덩이와 무슨 관계가 있지 않을까 의심하게 된다면, 여러분은 정확하게 맞출 수 있을 것이다.
왜냐하면, 로마 제국의 전차는 군마 두 마리의 엉덩이를 수용하기에 꼭 맞는 크기로 만들어졌기 때문이다.

[참고]
* bureaucracy ☞ 요식 체계, 관료주의, 관료제
* jig ☞ 맞춤형 공구의 일종 (A jig is a type of custom-made tool used to control the location and/or motion of parts or other tools.)

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