A psychotherapist was doing great business since he started up on his own.
So much so that he could now afford to have a proper shop sign advertising his services.
So he told a kid to paint one for him and put it above his shop entrance.
But instead of his business building up, it began to slacken. He especially noticed the ladies shying away from his shop after reading the sign.
So he decided to check it out himself. Then he understood why.
The boy had only found a small wooden board so he had split up the word into 3 words:
PSYCHO- THE- RAPIST

한 정신요법 의사가 자립하여 사업을 시작한 이후 사업이 아주 잘 되었다.
사업이 아주 잘되자 그는 이제 자기 사업을 선전하기 위한 적당한 가게 간판을 달 여유가 생겼다.
그래서 그는 한 젊은이에게 간판을 하나 만들어서 자기 가게 입구에 달아 달라고 말했다.
그러나 그의 사업은 나아지는 대신, 시들기 시작하였다. 그는 특히 여자들이 그 간판을 읽은 후에는 자기 가게를 피하는 걸 발견하였다.
그래서 그는 자기가 직접 그 간판을 체크하기로 하였다. 그리고는 그는 그 이유를 알게 되었다.
그 젊은이가 작은 나무판자밖에 찾을 수 없어서 그 단어를 세 단어로 분리해 적어둔 걸 보았다:
PSYCHO (정신병자)- THE (그 유명한)- RAPIST (강간범)
|