Teacher: “If I give you two rabbits and two rabbits and another two rabbits, how many rabbits have you got?
Boy: “Seven!”
Teacher: “No, listen carefully again. If I give you two rabbits and two rabbits and another two rabbits, how many rabbits have you got?”
Boy: “Seven!”
Teacher: “Let’s try this another way. If I give you two apples and two apples and another two apples, how many apples have you got?”
Boy: “Six.”
Teacher: “Good. Now if I give you two rabbits and two rabbits and another two rabbits, how many rabbits have you got?”
Boy: “Seven!”
Teacher: “How on earth do you work out that three lots of two rabbits is seven?”
Boy: “I’ve already got one rabbit at home now!”

선생님: "만약 내가 너에게 두 마리의 토끼를 주고 또 두 마리의 토끼를 주고 또 한 번 두 마리의 토끼를 준다면, 너는 몇 마리의 토끼를 갖게 되지?"
남학생: "7마리요!"
선생님: "아냐, 다시 잘 들어봐. 만약 내가 너에게 토끼 두 마리를 주고 또 토끼 두 마리를 주고 또 토끼 두 마리를 준다면, 너는 몇 마리의 토끼를 갖게 되나?"
남학생: "7마리요!"
선생님: "이걸 다른 방식으로 해보자. 만약 내가 너에게 사과 2개를 주고 또 사과 2개를 주고 또 사과 2개를 준다면, 너는 몇 개의 사과를 갖게 되나?"
남학생: "6개요."
선생님: "좋아, 자 만약 내가 너에게 토끼 2마리를 주고 또 토끼 2마리를 주고, 그리고 또 토끼 2마리를 준다면, 너는 토끼 몇 마리를 갖게 되나?"
남학생: "7마리요!"
선생님: "도대체 넌 토끼 2마리씩 있는 무리가 세 개 있으면 7마리가 된다는 건 어떻게 계산한 거야?"
남학생: "지금 제집에 토끼 한 마리는 이미 갖고 있거든요!"
[참고]
* lot ☞ (사람이나 짐승 따위의) 무리, (사물의) 묶음(무더기)
|